IZM kā elles filiāle

2020-02-21

«Ja kaut kur arī eksistē elles filiāle, tad tā atrodas izglītības ministrijas sienās.

Padomājiet paši - kādreiz lielākā daļa skolu strādāja, balstoties uz bērnu - vecāku attiecību sistēmu. Skolotājs bija ne tikai zināšanu avots, enciklopēdija uz kājām. Viņš bija meistars, nozīmīgs pieaugušais.

Tagad daudzās klasēs ir norma, ka piedalās otrs pedagogs vai pat apsargs, kas seko līdzi disciplīnai. Skolotāji ir zaudējuši savu autoritāti no bērnu sirdīs. Zaudējuši spēju uzturēt intereses uguntiņu klases acīs.

Maz kurš zina, bet pie tā vainīgas ir dāmas no ministrijas. Tieši viņas ir pamatiemesls, kas iznīcina smadzenes un bērnu dvēseles.

Visas viņu radītās programmas rada nespējīgus skolēnus. Teicamniekus, kas labi iezubrī materiālu, bet nav spējīgi domāt ar galvu. Ja kādreiz agrāk skolotājs vadīja stundu un atstāja tos, kas nav sapratuši, lai palīdzētu izprast materiālu, tad tagad kūmas no Izglītības ministrijas uzstāj, lai lielāko daļu informācijas atstātu patstāvīgai apguvei. Pedagogu algas apgriež līdz stāvoklim «pūķis saraudāja», spiežot paaugstināt pedagogu materiālo bāzi ar privātstundu palīdzību.

Kādreiz pedagogi atdeva sirdi bērniem, bet tagad bērni atdod pedagogiem vecāku maciņus.»

Margarita Bļinova. Harpija akadēmijā.

Ik pa brīdim kāds brīnās, ka es lasu fantāzijas romānus. Bet reizēm izdodas atrast kaut ko tik izcilu, kas apgriež domāšanu kājām gaisā, iedod tik ilgi meklēto ķieģelīti situācijas uztverē jeb, kā šoreiz, ļauj tik skaidri un precīzi saprast un formulēt ideju par notiekošo.

Foto no https://fuelgreatminds.com/how-to-not-suck-at-teaching-math/

© Uldis Varnevičs Publicēšanas gadījumā nepieciešama atsauce uz rakstu
Izveidots ar Webnode
Izveido savu bezmaksas mājas lapu! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Uzsākt darbu