IZM pareizā statistika
Izlēca man te facebook.com paša ieraksts no 2017. gada. Stāsta vēsture vispār ir senāka - savulaik Jānis Turlajs mums te Bauskā saskaitīja visādas dīvainas lietas, uztaisot "pareizo" statistiku. Nu, ko līdzīgu gan 2017. gadā turpināja atgremot IZM un atgremo arī tagad. Vienkārši pāris vārdos no 2017. gada.
"Vēlreiz par Kārļa Šadurska ideālo statistiku. Jūs taču zināt - Latvijā ir par daudz skolotāju uz skolēnu skaitu. IZM zina risinājumu - šai attiecībai ir jāmainās - mazāk skolotāju, vairāk skolēnu.
Ziniet, ja tāds ir risinājums, tad nav skaidrs, kāpēc Kārlis Šadurskis nav piedāvājis vieglāko veidu, kā šo problēmu atrisināt. Sākumskolā parasti ir 4 - 5 stundas dienā un kādi četri, pieci skolotāji. Vidusskolā - 7- 8 stundas un desmit skolotāji vai pat vairāk uz vienu klasi!!! Iedomājieties - divreiz vairāk! Tas taču ir elementārs risinājums - likvidējam vidusskolu kā tādu un statistika uzreiz būs viena no labākajām Eiropā!
Nav šaubu, ka izglītības reformai Latvijā jānotiek. Vai tā būs sekmīga, ja to īsteno pēc šādiem Šadurska kritērijiem - nu, diez vai."
Mūsdienās esam nonākuši līdz tam, ka ceturtā daļa vidusskolēnu mācās tālmācības skolās, kas vispār iedvesmo IZM vājprāta mērogā - tur nav skolas, nav telpas, kurās jāveic remonts, viens skolotājs var strādāt ar bezgalīgu skaitu skolēnu. Nu, jā, skolēnu zināšanas tur nav labākās, bet par to taču var apvainot visus mazo skolu un arī lielāku skolu skolotājus. Vārdu sakot - Skola 2030 ir gadsimta blefs, ar kuru IZM aizsedz visu savu murgu rezultātus un sliktākais ir tas, ka jūs tam visam ticat.