Par "slikto" "Bauskas Dzīvi"

2025-09-16

Mums Latvijā šodien, 16. septembrī, notiek "autobusu šoferu" protesti. Kāds jauks un dievīgs nosaukums pretīgai shēmai nu jau kādu desmit gadu garumā, kas izgāzusies tieši tā, kā tas bija gaidīts. 

Un nav tā, ka neviens un nekad par to nebūtu rakstījis. Un šoreiz parunāsim par tiem, kas raksta. 

Bauskas novada pašvaldībai ir viena liela dzīves sāpe. Ir kaut kas, kas traucē. Novads varētu būt varenāks par Valmieru, investīciju jomā bagātāks par Liepāju, zināmāks par Rīgu, bet ir viens briesmīgs smagums, kas traucē - vietējais laikraksts. 

Ja nebūtu "Bauskas Dzīves", tad gan dzīvotu. Bet tagad traucē. Cilvēki nenāk strādāt uz domi - ja nu laikraksts par viņiem kaut ko uzraksta? Turklāt, lai novērstu īpaši nozīmīgas un valstiski super slepenas informācijas izplatīšanu, pašvaldība stingri kontrolē situāciju - ar presi tikšanās reizi nedēļā, pašas vadības kontrolē, lai visi zinātu, kāda informācija tiek atdota saplosīšanai. 

Vārdu sakot - ir mums tāda "sliktā" "Bauskas Dzīve". Kas raksta slikto ne tikai par Bauskas novada domes vadību, bet arī par to, kas notiek Latvijā. Un tā gadījās, ka tad, kad zem "Vienotības" valdībām ZZS, jaunie komunisti un noslēgumā arī nespējnieku armija radīja, bīdīja un cēla sabiedriskā transporta konkursu, "Bauskas Dzīve" uzreiz paprasīja ekspertiem, ar ko tas beigsies un dabūja atbildes - ar mazāko transporta pakalpojumu bankrotu, jo iepirkums ir tik dīvains, ka mazie to neuzvarēs, ar autobusa biļesu cenu kāpumu, jo konkurss ir tik dīvains, ka tur citu variantu nebūs un, galu galā - ar šoferu trūkumu, jo visiem uzvarētājiem, kas uzvarēs tik dīvainā iepirkumu konkursā, kur tev jāpiedāvā paša izvēlētas izmaksas desmit gadu garumā, nāksies izdzīvot uz šoferu algām. 

Rezultātu mēs tagad redzam un "Bauskas Dzīve" vēl pirms 2020. gada par to rakstīja vismaz trīs reizes - ar pamatojumu, ministriju komentāriem un tamlīdzīgi. Un mēs nebijām vienīgie - par to uztraucās eksperti, speciālisti un citi mediji. Visi rakstīja uz valdību, uzrunāja ministru prezidentus, sauca pie veselā saprāta. Palika nesadzirdēti. 

Kāds ir tā visa rezultāts? Ir "Autotransporta direkcijas" vadība, kuru vienkārši atlaida. Ir trīs uzņēmumi, kas izdzīvoja lielāko daļu uzņēmumu no Latvijas autobusu pārvadājumu tirgus un tagad par šīm cenām nevar izdzīvot praktiski neviens no uzvarētājiem - konkurss bija pietiekami debīls, lai viņi varētu uzvarēt, bet ne lai varētu izdzīvot. Tāpēc šie "autobusu šoferi" tagad protestē - jo galvenais taču bija uzvarēt konkursu un pēc tam var diktēt savus noteikumus. Un ir mums Satiksmes ministrs, kurš atražo to visu šādi - Sabalansēts un sociāli atbildīgs ministrs

Eh, ja nebūtu tās sliktās "Bauskas Dzīves", varētu taču visiem iestāstīt, ka tas ir tāpēc, ka valdība apbižo šoferus un nedod viņiem naudu. Vai ne? Un Bauskas iedzīvotājiem varētu pastāstīt, cik viss ir labi, pareizi un kā mēs tūlīt būsim labāki par Valmieru. Traucē tikai viens. Nu tā "Bauskas Dzīve".